Van Monkey school naar Koh Tao

4 augustus 2017 - Koh Tao, Thailand

AapjeDe hutjes waar we slapen in de monkeyschool zijn primitiever dan verwacht. Douchen met koud water en in de klamboe zitten gaten. We worden nu dan ook veel gestoken door de muggen. 'S Avonds moeten we heel lang wachten op het eten. We zijn de enige gasten en de Nederlandse eigenaar houdt niet rekening met onze honger. We eten uiteindeijk iets na 20:00 uur. Het is lekker, maar er hangt een vervelende sfeer. De eigenaar heeft wat biertjes op en is fel tegen toeristen die hier motors huren. Blijkbaar sterven er dageijks 30 toeristen op een motor in Thailand. De meiden haken af als hij vervelende discussies aan gaat en ook wij houden het snel voor gezien.

Woensdag 2 aug. De nacht verliep moeizaam, want behalve een stel apen, vangt deze man ook honden op die niemand wilt hebben. Hij heeft 14 honden rondlopen, die ons al blaffend uit onze slaap houden. Als de honden stil zijn horen we het verkeer langs denderen. Dan hebben we het maar niet over onze "huisdieren". We hebben salamanders, kikkers, muggen en zelfs een vleermuis in het huisje. Jakkes! Gelukkig is de volgende dag nog leuk en gezellig. Arjen (de eigenaar) biedt een soort van zijn excuses aan voor zijn gedrag en we besluiten er het beste van te maken. We kunnen verder toch nergens heen. We gaan weer naar de aapjes en krijgen een lekker ontbijt. Dan laat hij de tuin zien (inmiddels de aardigheid zelf) en we krijgen een demonstratie van zijn Thaise vrouw hoe ze de apen traint. De aapjes leren ook hoe ze de goeieTwee aapies noot kiezen en hoe ze het touw uit de knoop halen waar ze aan vast zitten.

We gaan met de boot naar Koh Tao. Als we aankomen is het half 8 s'avonds. Hier hebben we zo naar uit gekeken! De huisjes staan op het strand tussen de palmbomen.

Koh tao huisjes Hangjongeren

1. Aafke Blokland:
    4 augustus 2017
    Nou dit verslag is helaas minder leuk dan de andere keren. Jullie moeten je maar goed insmeren met Deet vanwege die muggen. Hoop dat jullie het hierna weer leuker hebben zonder 'huisdieren'. Gelukkig waren er ook leuke ervaringen en leuke foto's. Fijne tijd nog!
  2. John Bloemendaal:
    5 augustus 2017
    Jalours makende foto van Zoe in de hangmat! Mooie lokatie wederom. Veel indrukken en leuk om de blogs te lezen.
    Hopelijk niet te veel ervaringen zoals met Arjen, maar zal een gefrustreede of day gehad hebben??
    Geniet er nog van en we lezen mee, groeten John