De nachttrein

1 augustus 2017 - Surat Thani, Thailand

De bedjes in de treinWelterustenRustig aan een ontbijtje en zwemmen. Uitchecken en lunchen. Chillen tot transfer naar treinstation.
Om 19:30 vertrekt de express train. We krijgen onze plaatsen aangewezen en kopen een maaltijd. Om 20:00 uur bouwt de steward onze zitplekken om tot bedden. De bedjes zijn prima en schoon, dus we hebben goede moed. Om een uur of 22:00 is de hele trein stil en merken we dat slapen toch wel lastig gaat worden. De oude stinkende dieseltrein schudt ons heen en weer en stopt ook op vele stations. Ook het toilet is een “dingetje”. De stank is enorm en we doen ons best om maar niks aan te raken. De handgel is geen overbodige luxe.De nachttrein
Dag 7 30/7 zondag:
Na een gebroken nacht brengt om 6 uur alweer een thais vrouwtje ons ontbijt in de trein en een uur later komen we aan op Surat Tahni. Daar horen we dat we nog twee uur met de auto moeten. Eenmaal aangekomen worden we hartelijk ontvangen op Kho sao national park, waarna we meegaan op een kanotocht. We zien slangen, blauwe vogels en heel veel vlinders. Het is er prachtig.

S’avonds eten we heerlijk thais. Het hele gezin werkt mee. Wat een lieve gastvrije mensen weer. We slapen back to basic, maar wel op een hele mooie plek in de jungle.

1. Anita Verstegen:
    1 augustus 2017
    Ohoh, wat maken jullie weer mee! Super leuk om alles te lezen en bij te blijven in jullie avontuur! Heel veel plezier nog!
  2. Aafke Blokland:
    1 augustus 2017
    Wat zullen jullie straks het comfort thuis ook weer waarderen! Als ik aan die wc denk en het slapen in de trein... Maar wat jullie meemaken is onbetaalbaar. Wat een mooie herinneringen straks. Nog heel veel plezier!!