Colours of Bangkok en China Town

26 juli 2017 - Bangkok, Thailand

Wat een bijzondere verjaardag heb ik gehad! Vroeg op, want we gaan een fietstocht doen door Bangkok heen. We fietsen door de smalle en arme straatjes van Bangkok. De steegjes zijn zo smal dat je er net doorpast met je fiets. We fietsen letterlijk door de "huiskamers" van de arme Thaise bevolking. De vreemdste geuren komen langs, van rioollucht tot kruidige etensgeuren. Terwijl wij de toerist uithangen blijven de bewoners vriendelijk lachen en gedag zeggen. Niet voor niets het land van de smile! We bezoeken een schooltje en de teacher is heel erg blij als ik een zak ballonnen uit mijn rugtas trek voor de kindjes.

Bezoek school tijdens fietstocht

We fietsen naar een pier om per boot over te steken naar de groene long van Bangkok. (Dit is een groen gedeelte van Bangkok.) Voor het eerst hebben we een beetje regen in de boot. Maar het is warm, dus het is een welkome verkoeling.

Onze kapitein

Als we daar aankomen vinden we ineens de rust na de enorme drukte van de stad. We belanden op een smal fietspad in de jungle. Het pad ligt verhoogd en heeft vaak geen omheining. Goed opletten dus dat je er niet af fietst.

Family kiekje

We bezoeken een oude tempel en fietsen door naar een local restauarant. Hier eten we fried rice.

Oude tempel in de groene long

Uitgerust gaan we verder en de gids (Non genaamd) neemt ons mee naar een Thais boksschooltje. S' avonds nemen we de tuktuk naar China Town. China TownHier raken we onder de indruk van de totaal andere sfeer dan Khao San Road. We lopen rond op zoek naar lekker eten, maar we vertrouwen deze stalletjes niet zo. Qua hygiene nemen ze het hier niet zo nauw. We komen terecht in een Chinees tentje, die volgens Jerry in de reisgids stond. Eenmaal binnen weten we niet waar we beland zijn... de met TL lampen verlichte tent, laat de viezigheid extra goed zien. De borden die we krijgen zijn vies. Het meubilair bestaat uit fel roze en gele plastic stoelen en tafels. Maar dapper als we zijn bestellen we gewoon. Uiteindelijk heeft Jerry flink gegeten, maar ben ik na een paar happen afghaakt en de meiden hebben geen hap op. Geen succes... in het hotel maar wat besteld om niet met lege maag naar bed te hoeven. (Jerry is niet ziek geworden gelukkig van het eten ;-))

1. Aafke Blokland:
    28 juli 2017
    Superleuk en interessant weer allemaal. Goed dat jullie toch uitkijken met het eten. Ook handen doen met anti-bacteriële gel is verstandig. Veel plezier weer en blijf gezond!
  2. Poldertjes:
    28 juli 2017
    Al heel wat belevenissen in een paar dagen. Doe indd vooral voorzichtig met het eten daar hoor, anders liggen jullie straks weer een paar dagen ziek in bed
  3. Sonja:
    29 juli 2017
    Wat super om te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Lekker eten met een glas cola is top in bangkok.